( zeller | 2022. 01. 31., h – 18:05 )

"Vagy azért, mert a szarul-húgyul implementált VoLTE még nem áll készen a hanghívások megfelelő lebonyolítására az előfizetők készülékeiről."  Az alapbeállításban LTE/3G/2G lépésekben megy "lefelé" a készülék hanghívás esetén, azaz a 3G a preferált, ha VoLTE/4G nincs/nem működik. és 2G-re csak akkor megy le, ha 3G sincs.

"Érdekes, erről valahogy az NMHH és a szolgálató multik kartellje is mélyen kussol. Nehogy véletlenül ne higgye a nem telefonguru 3G-felhasználó, hogy nem kell kidobnia a készülékét és újravásárolnia okostelefonra, lehetőleg mobilnettel."  - Ha egy telefont valaki 3G-only beállítással használ, azt szándékosan átállítva teszi, úgyhogy aki ebbe a problémába beleütközik, az jó eséllyel tudja, hogy mit állított át.

"De igen, a 3G hanghívás is igény, 31,6%-ban. " - hanyadszor írjam már le neked, te vadbarom, hogy azért megy annyi hívás 3G-n, mert a telefon 4-3-2 lépésekben vált lefelé, és ha van alatta 3G-s hálózat, akkor ott fogja a hívást felépíteni, nem pedig 4G-n. Ez a 31% szépen át fog csorogni 2G-re, és ennyi. De tippelem, hogy nem mind, mert lesz bőven olyan hang forgalom, ami VoLTE/4G irányba fog tolódni.
"A 3G okostelefonokon feltétlenül szükséges igény." - Miért lenne az? hanghívás idején lemegy 2G-re, és annyi, adatátvitelben 5%-ot tesznek ki a 3G-s eszközök, a t. ügyfélnek bőven van ideje döntést hozni arról, hogy a szolgáltatás kivezetését hogyan kezeli. Elfogadja a funkcióvesztést, vagy elfogadja a támogatott készülékcserét, vagy támogatás nélkül cserél eszközt. 5%-nyi adatforgalomért nem igazán gazdaságos fenntartani egy komplett infrastruktúrát. (Megéri-e mondjuk egy 40Gbit-es portokkal felvértezett core switchet üzemeltetni/üzemben tartani, amikor a mondjuk négy darab 40Gbit-es lábon összesen 8 darab gigabites berendezés lóg?)