( Raynes | 2022. 01. 28., p – 19:05 )

Ez egy elég felemás konfig, a P3-as korszakban már senki nem használt 16 MB RAM-ot, akkoriban már a 64 is nagyon kevésnek számított (nekem az 1995-ös 486DX4-emben volt 32 MB, az 1996-os 5x86-omban volt 64 MB). Azt nem is vitatom, hogy minimum system requirements-ben elmegy a 16 mega, mert fut a játék annyival, csak jónak nem nevezném azt a futást. Ne feledd, hogy amit mi anno játszhatónak éreztük, 320×200@4bit meg 640×480@16bit, tele swap-polással, 20 fps, stb., azt ma már nem éreznéd játszhatónak. Ellustultunk, túlzottan hozzászoktunk a jóhoz, mai hipstereknek FullHD 32bit beton stabil, konstans 60 fps is csak belépő, az alatt bármi játszhatatlan, mert ha beesik 58-59 fps-re, meg le kell venni 720p-re, az már játszhatatlannnn©®.

Még az is lehet, hogy igazad van egyébként, mivel te Voodoo-val próbáltad, ami levette a proci válláról a szoftverrender nehézségét, ez memóriaspórolással is járt, meg a Win95 overheadje is kisebb, mint a WinNT4-é, meg a több száz MHz-es proci is kicsit olajozott a dolgokon töltésnél, de a 16 MB akkor is nagyon határon van ennél a játéknál. Retró gépnél, különösen Voodoo-val vagy komolyabb kártyával nagyon nem ajánlok semmit 128 MB RAM alatt, Win9x-hez sem, időpocsékolás.

Nyilván P3, P4-es gépeken (meg később Core Celeron, Core 2 Duo, Core i) már nekem is pöpecül futott, már egy P4 számára is egy pasziánsz komolyságú játék volt, nem nagyon volt töltési idő, igaz akkor már a Quake2 egy 7 éves játék volt, retrónak számított már akkor is.