( Hiena | 2022. 01. 25., k – 22:46 )

Itt még egy szóval sem hangzott el, hogy bármi is a te hibád lett volna. Mindössze a körülményeket szeretném tisztán látni.

A világ nem fekete és fehér. Egy ember tehet egy igéretet egy másik embernek, és ahogy ő be nem tarthatja, úgy ezzel az ígérettel a másik fél vissza is élhet. 
Egy ember tehet egy ígéretet, amit a másik teljesen másképp értelmezhet. Klasszikus példája ennek, a "taníts meg XY dologra" kérés, amit a kérő úgy értelmez, hogy "csinálj meg XY dolgot helyettem". Ez lehet kommunikációs hiba, de lehet mályebbről jövő dolog. Ezzel bármilyen szakmabeli legalább millió egy alkalommal találkozik az életében. "Mutasd meg, hogy kell kicserélni egy csapot.", "Mutasd meg hogy kell kicserélni egy kapcsolót.", "A termosztátnak ezt a vezetékét hova kell kötni?"
Aztán ott vannak a szép lassan eszkalálódó kérések, mikor "csak egy kérdéből", 3-4 hetes, hónapos lavinaproject lesz. "Bekötnéd a csengőt? Neked az két perc!""Újrakábeleznéd a lakást, az neked semmi!"
Emiatt a legtöbb szakmabeli csuklóból elengedi azt ami nincs lepapírozva, mindkét fél átal aláírva. És ez nem IT specifikus, egyszerűen ilyen a legtöbb kliens.

Szóval, lehet az emberek gerincességével példálózni, de az együttérzéshez, kell a teljes kép megismerése. Az meg itt nincs. Nem tudjuk ki, mit kért, ki mit milyen ellentételezésért, ígért.