( pink | 2022. 01. 24., h – 10:34 )

Nem vagyok ugyan szakértő; laikusként azt látom, hogy

. mivel egységsugarú felhasználóból sokkal több van (bármilyen termék esetén), sokkal nagyobb üzlet az ő igénytelenségükre fejleszteni (a Nokia ebbe bukott bele: kevés készüléket adtak el drágán, ezek igazi műszerek voltak, munkára való darabok - miközben más gyártók irdatlan mennyiségben kezdték el teríteni a tapicskolós vackokat, nem munkára, hanem ,,tartalomfogyasztásra")

. minél több költséget próbálnak externalizálni (társadalmi, környezetterhelési, kereskedelmi, stb. externáliákba), ez által növelve a profitot
Ezeket az externáliákat legtöbbször mi, mint társadalom fizetjük meg; sokszor nem is azonnal forintosodó módon, így nagyon alattomosan, szinte láthatatlanul tudják ezt csinálni. Ez aztán különböző csapdákhoz vezet, amik társadalmi szinten előbb-utóbb elkerülhetetlenül meg fognak jelenni.