( Aadaam | 2022. 01. 23., v – 19:20 )

Te most gyakorlatilag amellett foglalsz állást, hogy aki érintőképernyős, modern, automataváltós, vezetési segédfunkciókkal ellátott autót vesz, annak ne kelljen KRESZ-vizsgát tennie, se az autó működését ismernie, elsősegélyt nyújtania stb.
 

hát ha autót adnék el, azaz ebből lenne bevételem, és hirtelen többszörannyi vevőm lenne attól, hogy az én autómhoz nem kell KRESZ-vizsga, akkor igen, ezt gondolnám termékmenedzserként.

A billentyűzetvezérlés egy jó téma, ugyanis engem is frusztrál, sőt, a valódi használhatóságot haladó felhasználásban rontja, ha nincs helyére téve, viszont az érzékelt használhatóságot nem - ugyanis a vásárlási döntés során a legtöbb felhasználó még nem haladó felhasználó, azaz még épp csak elnavigál a rendszerrel, aztán meg valahogy úgy jön ki a vélt képlet, hogy nem éri meg ezért kidobni a terméket.

olyan helyen sincs rendben a billentyűzet, ahol ez konkrétan kiszámolható milliókba kerül évente mint használati költség.

itt van ugyanis még egy hatalmas probléma: régen a technológia jó részét a vállalatok maguknak fejlesztették, ma már azonban egyértelműen van egy technológia piac, azaz nem az van, hogy a Kukorica Bt építtet a saját informatikusaival egy vállalatirányítási rendszert, hanem vesz, vagy méginkább bérel egyet.

Tegyük fel, kipróbálnak hármat, és leteszik az egyik mellett a voksukat (ugyanez zajlik amúgy telefon vásárlásnál is). Abban a kiválasztott termékben nincs megfelelő billentyűzet kezelés, de ez az első héten fel se tűnik, utána meg már:

- Belakták (felvittek bele az összes adatot, konvertáltak jobbra-balra, oktatásokra jártak, telepítgettek, stb) 

- Betanulták (megszokták hogy a jobb felső sarokban kell kattintani, és a harmadik furcsa nevű mezőt kell kipipálni)

és leváltani a terméket, nem akarják, hiába lenne hosszú távon olcsóbb használni (mert tegyük fel, egy év alatt annyival gyorsabban lehet a másikat billentyűzetről használni, hogy az bőven behozná a költségeket), ők most maradnak ennél a megoldásnál, különben a fenti két költséget ismét be kéne nyelniük, és ez telepítés után sokkal jobban érződik, mint az, hogy hosszú távon milyen fájdalmas (az picit fáj hosszan, ez meg pár hétig-hónapig, de nagyon)

jól tudja ezt a rendszert eladó termékmenedzser is, meg az értékesítő, így nem költenek a billentyűzet vezérlésre, mert

- a meglévő ügyfelek megvették enélkül is

- ha most megépítenék, azért senki nem fizetne plusz pénzt (belső szoftvernél kifizetnék, de ugye két cég van!)

- ha meg is csinálnák, amire ez kimegy élesbe (fél év), a felhasználók nagy része addigra megszokja az egér és a billentyűzet közti ugrálást, és képtelen lenne átszokni / áttanulni a tisztán billentyűzetes megoldásra, hiába lenne vele gyorsabb

akkor építik meg ők is, ha a piacon ez minőségi igényként megjelenik, azaz egyre több olyan telefon jön az értékesítő felé, hogy nagyon köszönik a bemutatót, meg a 30 napos ingyenes próbaváltozatot is, de a 3 versenyző közül most nem az övüké nyert, mert a másik ugyan drágább, meg csúnyább, de a bemutatón megmutatták, milyen gyorsan lehet vele billentyűzettel dolgozni, és hát emiatt az annyival jobb hogy inkább azt veszik.

addig viszont koncentrálnak azokra a dolgokra, amik az ilyen telefonokon jöttek. Ha meg nem jön ilyen telefon, mert mondjuk törvénybe iratták, hogy az összes lehetséges ügyfelüknek kötelezően az ő programjukat kell használniuk, akkor ülnek mint Dagobert bácsi, és számolgatják a zsét.