( hajbazer | 2022. 01. 23., v – 09:06 )

több biznic, és a fenti módszerrel megcsináltatták azokat a termékeket amit a hülyék is tudnak használni, FTFM - f.ck the f.ing manual.

Az esetleg hozzáértő, értelmes emberek pedig azóta is le vannak szarva, még akkor is, ha a véleményüknek support fórumokon hangot adnak. Külön kérvényeket kell benyújtaniuk, hogy:

  • ne tessék már szétbarmolni a funkcionalitást,
  • ne tessék már kivenni a billentyűparancsokat,
  • ne tessék már 10x akkora paddingokkal elpazarolni a függőleges területet,
  • ne tessék már azt hinni, hogy minden, ami okostelefonon működő UX az desktopon is az
  • ne tessék már kontraszttalan, elhomályosított designer-webfontokat használni 96 DPI-n,
  • ne tessék már orrba-szájba animálgatni, mert zavaró és lassítja a már jól betanult workflow-kat,

És ezen külön kérvényeket általában elutasítják, vagy ha épp nem, akkor hosszasan át kell futtatni az idealista termékemenedzsmenten, ahol meg arra a következtetésre jutnak, hogy a jelenlegi termék irányvonala vagy a telemetria-adatok alapján nem™ éri™ meg™ haladó felhasználók igényeire fejleszteni. Így számít többet végső soron egy random IQ=80 ösztönlény preferenciája, mint azoké, akik értelmesen szeretnék használni a terméket, nem csak tapicskolni.

- úgy gondolják, ezzel valamit nyernek

Ezt maguk a marketing-hadjáratok hitetik el velük, életérzéses, lemaradkimarad FUD formájában.

- úgy gondolják, ezt ők is tudják használni

Miközben nem tudná használni, ha nem lenne óvodás szintre butítva a UX, mert alapkoncepciókkal sincs tisztában.

- és a barátaiknál is fekszik.

Igen, a szomszéd fűje mindig zöldebb kártyát (tehát az irigységet) is alaposan kihasználják a reklámok. Mert aki nem olyana menő, mint bármelyik haverja, az lemaradkimarad.

Te most gyakorlatilag amellett foglalsz állást, hogy aki érintőképernyős, modern, automataváltós, vezetési segédfunkciókkal ellátott autót vesz, annak ne kelljen KRESZ-vizsgát tennie, se az autó működését ismernie, elsősegélyt nyújtania stb. Pont ilyen világot élünk ma a hülyéknek marketing-erőszakkal elterjesztett digitális eszközök terén és úgy általában az Interneten.