( deje | 2022. 01. 21., p – 15:32 )

Az idTech motoros játékok Vulkanon (új DOOMok, Wolfensteinek, Dishonored 2, stb) tudnak olyat, hogy kisebb felbontáson renderelik a képet, majd felskálázzák. Ez a felskálázás mocskos jól működik, mert az antialiast és az élesítést a végén teszi rá, így egyáltalán nem veszem észre rajta azt, hogy nem egész a felbontás szorzó.

Ezzel a lépéssel eléggé sok GPU teljesítményt lehet spórolni, ráadásul lehet dinamikusan is, azaz ha leesne 60 FPS alá (vagy amit beállítasz), automatikusan lejjebb veszi a felbontást, ha pedig van tartalék a GPU-ban, visszatolja, így amit a GPU bír, olyan képminőséged lesz, illetve kevesebb fluktuáció lesz az FPS-ben.

Ez pont arra jó, hogyha a GPU nem bírja a 4K-t, akkor gyengébb minőségben rendereljen a játék, viszont a felskálázás sokkal jobb (mert a 3D motor csinálja), és a GUI elemek is mehetnek natív felbontásban, azok amúgy sem sok vizet zavarnak.