( st3v3 | 2022. 01. 21., p – 14:18 )

hogy tudjon reagálni az ország a bonyolultabbá váló világra és az új kihívásokra.

Ahhoz nem diploma kell, hanem új képzések és folyamatos (ön)képzés. Szakmai műhelyek. A gyorsuló és fejlődő világra nem az a válasz hogy beiratod +5évre az embereket mert mire végeznek pont hogy ugyanolyan lemaradottak lesznek mintha nem tanultak volna semmit (gyorsabbak a változások mint amit a képzések le tudnak követni). Ha a népesség 100%a rendlekezne diplomával akkor sem  teljesülne: "hogy tudjon reagálni az ország a bonyolultabbá váló világra és az új kihívásokra." akármit is jelentsen ez a rizsa.

egyre több olyan munka lesz, amihez magasabb szintű képzettség kell.

Ezzel szemben egyre több a diplomás digitális analfabéta. A váratlan élethelyzetek megoldásában pedig a tesiből felmentett életképtelen városi gyerekek akik világot akarnak váltani miközben egy fesztivál sátor felállítása is komoly kihívásokat jelent számukra.

Bőven lesz elegendő ember diplomát nem igénylő munkákra.

Nekem úgy tűnik, hogy túlkínálat van diplomásokból akik semmihez sem értenek amire igény lenne. Cserébe magas elvárásaik vannak hiszen hozzászoktak, hogy támogatásból-ösztöndíjból-szülőktől stb. elhédereltek sokáig. Beosztani nem tanultak meg de cserébe dolgozni sem. Cserébe "vizsgázni" nagyon jól tudnak. De még tanulni se.

Nézd meg pl. hogy miként változott a mezőgazdaságban foglalkoztatottak aránya. 

Azért mert ki van herélve a mezőgazdaságunk a termeléstől a feldolgozóiparig.

Nem lehet elkerülni, hogy ne legyenek ehhez hasonló átalakulások a jövőben.

Pont erről beszélek. Az egyetemi képzési rendszer önmagában semmit sem kezd azzal a helyzettel, hogy *folyamatos* önképzésre/fejlesztésre és esetenként átképzésre van szükség. Fájdalmas, de ez van. A zsebretettem egy diplomát és pipa az manapság már nem érvényes. Most -még- boldogulhatsz így.