( Caro | 2022. 01. 19., sze – 20:09 )

Nem rád értem, de sokan a "bevezetés a közgazdaságtanba" feléig sem jutnak el, és aztán kezdik osztani az észt, akár a piac felsőbbrendűségéről, akár az állami szabályozás szükségességéről.

Önmagában egyik sem áll meg, de ezt már Adam Smith korában is tudták.

Ha a piacon érvényesül a szabad verseny (a csirkecombnál azt hiszem ezt bátran ki lehet jelenteni), akkor ott nem kell beavatkozni, és a 40 év szocializmus mutatta meg, hogy miért. Én a magam részéről azért sem örülök, mert ez most éppen SZAVAZATVÁSÁRLÁS MINDENKI PÉNZÉBŐL. Csak a kormány azzal nem reklámozza magát, hogy bocs, tavaly mindenkinek felvettünk 500000 Ft hitelt. Amit MI fogunk kifizetni, nem ők.

Az üzemanyagoknál is pont ez történt. Ott már annyira nem áll meg a szabad verseny, de aki tudja miből áll össze a benzin ára, az tudja azt is hogy rohadtul nem a töltőállomás keresi belőle hülyére magát (hanem elsősorban az állam, és kis részben a MOL). Aztán árstoppot be lehet vezetni épp a mérnöki szolgáltatásokra is. Örülnél ha mostantól meg lenne mondva, mennyi az óradíjad? Mert ezekkel az intézkedésekkel ezt okozzák.

Az állam szerepe az lenne, hogy ne hagyja a monopóliumok és oligopóliumok létrejöttét. Ezt a csatát a félvezetőgyártásban sajnos elbuktuk, és sok más területen is. Ha lennének annyira tökösek a döntéshozok, mint amikor a 80-as évek elején pl. feldarabolták az AT&T-t, akkor vissza lehetne hozni a sokszereplős piacot, de látszik hogy ez mindkét oldalnak igazából jó így.