( nns | 2022. 01. 15., szo – 20:13 )

Amerikában a diesel nem volt tényező a személyautóknál és már nem is lesz. Szerintem nincs sok köze az elektromos autókhoz. Ahhoz inkább, hogy az európai autógyárak nem tudták az USA-ban felfuttatni a dízel eladásaikat. A dízeleket sosem szerették odaát. Sok kúton eleve nem árulnak gázolajat csak benzint. Amúgy nem minden gyártónál derült ki csalás, és meg lehetett volna felelni az előírásnak csalás nélkül is. Azok a követelmények nem voltak teljesíthetetlenek.

Helyi hatás? Azt feltételezed, hogy az elektromos autó átállást az előírások mozgatják egyedül. Ez nagyon nem így van. A technológiai fejlődés mozgatja. Azok a gyártók el fognak vérezni akik kvóta autókra gyúrnak és nem találják meg a gazdaságos módját a villanyautó gyártásnak. Igazad van ez óriási hatással lesz akkor is ha túlélnek az európai gyártók, de ha nem élnek túl az még nagyobb hatással lesz. A Nokia utat szerintem egyik sem szeretné választani.

A Tesla még versenyképes, a jövő nem tudom mit hoz számukra. Mindenesetre Shanghai pörög.