( timi | 2022. 01. 15., szo – 10:05 )

Igazad van abban, hogy semmi értelme az erőltetett elektromos autózásnak ha közben CO2 kibocsájtó erőművek termelik az átállás miatt megnövekedett áramigényt. Annyival árnyalnám a képet, hogy ha földgáz üzemű erőművek dominálnak azoknak kevesebb a károsanyakibocsájtása és földgázból több is lenne, már ha eljut Eu-ba. 

"az erőmű hatásfoki veszteség miatt az egységnyi elektromos energiára vonatkoztatva nagyobb a CO2 kibocstátás, mintha belsőégésű motort használnának."
Ebben nem vagyok biztos. Főleg vasúti mozdonyoknál vannak olyan megoldások, hogy egyenáramú dízelgenerátor termeli az áramot ami elektromotorokat táplál. Ha az áramtermelés hatásokvesztesége miatt rosszabb lenne mint a közvetlen dízelmotoros meghajtás nem alkalmaznák.