Ezeket a bugyuta kerdeseket mantrazza par fixacios autos ujsagiro. Rengeteg link van mar csak ebben a forumban is, hogy az a mitosz, hogy kornyezetkimelobb lenne belso egesu motor, az akkugyartas miatt mar most sem igaz. USA-ban meg allamonkenti statisztika van es energiamixenkenti bontasban is megnezheto hany nap/honap/ev alatt terul meg az akksigyartas.
Szokasos kerdesek meg: cobalt gyerekmunka -> kutyukbe kerulnek az innen szarmazok csak kb. De fel sem merul azokban, akik ezt a kerdes felteszik, hogy mennyi ver tapad meg most is koolaj banyaaszathoz. https://www.lawfareblog.com/exaggerated-threat-oil-wars
Ami biztos, hogy ha minden szemelyautos mar csak EV-vel jarna, akkor azokat kozpontilag lehet meg kornyezetkimelobbe tenni. Belso egesut nem, az csak egyre szarabb lesz foleg kelet euban.
Helyi szennyezes meg EV-vel kb semmi. Csak a gumikopas.
Angliaban pedig mar most lehetoseg van ketiranyu toltot felszerelni es valoszinu ezt fogjak bevezetni mindenhol. Igy, ha elterjed szeles korben EV, akkor raadasul stabilizalhatjak az elektromos halozatot ezek a jarmuvek.
De az akksik nem csak autoba jok: https://www.startupdaily.net/2020/03/south-australias-tesla-big-battery…