( csizmadia_zoltan | 2022. 01. 15., szo – 07:51 )

Szervusztok !

Kiindulási helyzet: az elmúlt hónapokban majdnem leállt a nyugat-európai elektromos rendszer, mert akkora volt a túlterhelés- ( a megújúló energiaforrások – szél- és naperőművek éppen „pihentek” ).

Első kérdésem: a szénhidrogén (benzin/gázolaj) energiaforrású járműveknek nagyságrendileg mekkora a bruttó energia igénye ( és a hatásfok / veszteségeket figyelembe véve ebből mennyi „hasznos” teljesítmény lesz) ?

Második kérdésem: az elektromos energiaforrású járműveknél nagyságrendileg mekkora a bruttó energia igénnyel kell számolni ?

Harmadik kérdés: a (nyugat-) európai elektromos hálózat kínálati szempontból + energiatovábbítási szempontból alkalmas-e a megnövekedett elektromos energia kereslet biztosítására ?

Megjegyzés: az elektromos jármű feltöltése akkor környezetbarát, ha nem szén/szénhidrogén alapú forrásból kapja a delejt, mert ez utóbbi esetben az erőmű hatásfoki veszteség miatt az egységnyi elektromos energiára vonatkoztatva nagyobb a CO2 kibocstátás, mintha belsőégésű motort használnának.

CSZ