( VincentV | 2022. 01. 07., p – 11:57 )

Így már egyszerűbb: maga a fűtés és a felsorolt dolgok a 130km/h-s haladás fogyasztásának kb. a tizedét fogják produkálni álló helyzetben. Az autó életkorától függetlenül nagyon nagyon felkerekítve és fölé lőve direkt, ez 2kW-t jelent kb. álló helyzetben, nulla fokban.

Magára az útra kell 30kWh-nyi akku (120km táv, 130km/h-val, 25kWh/100km-el számolva, és ezt is fölé lőttem azért, hogy a régiek is beleférjenek). Szóval egy kicsinek számító 40kWh-s akkupakkal állhatsz uszkve 5 órát. Hőszivattyús fűtéssel (a régiekben is lehet, csak ritkább)  8-9-et.

Ez erősen worst case, vélhetően ennél csak jobb lesz a helyzet a gyakorlatban. Hogy melyik autóban van ekkora vagy nagyobb akku, használt vagy új, hány éves, hőszivattyús vagy sem, mennyibe kerül, stb... arra meg had ne írják listákat, a fentiek alapján lehet keresgélni. Nyilván ez se a 10 éves 24kWh-s Leaf, vagy i3,  vagy az elbaszott B Merci terepe, de azok nem is erre valók.

Hogy legyen egy nagyon egyéni példa is: 39kWh-s E-Niroval lazán mentem 210km-re karácsony előtt (70km pálya, 50km autóút, a maradék főtút), -5 fokban. 100%-ról indulva érkezéskor 45km hatótávot mondott még, a hozzá tartozó kapacitással 5-7 órát tudtam volna rostokolni valahol fűtéssel, ha beszoptam volna. De tudom, ez új, meg drága (bár a technológia 4-5 éves benne, mert az első Konára épül).