( gergov | 2022. 01. 07., p – 09:35 )

Modern uzemanyagcellas auto korabban volt, mint akkumulatoros, valamiert megsem terjedt el kulonosebben, amikor megjelentek az elso hasznalhato BEV-k, rovid ido alatt lekoroztek oket.

Ennek szerintem tobb oka is van: meg a nyilvanos toltoknel is ritkabb az infra, Europaban boven vannak olyan foltok, ahol nincs az autod hatotavjan belul toltoallomas, es itt meg az sincs, hogy vesz eseten bedugod egy konnektorba. Masreszt a hidrogen egyelore tobbnyire szurke, szenhidrogenekbol allitjak elo, ami CO2 szempontbol nem elonyos, csak a helyi emisszion javit, a zold hidrogen pedig nagyon draga es nagyon rossz hatasfokkal allithato elo majd alakithato vissza elektromos energiava, az akkumulatorok ebben sokkal jobbak. Harmadreszt nem csak megvenni, de uzemeltetni is dragabb jelenleg egy hidrogencellas autot, mint egy benzinest.

Ettol fuggetlenul ugy gondolom, hogy nehany evtizeden belul kifejlodik, elterjed, de ennek szerintem elofeltetele az olcso energia, amibol olcso hidrogent lehet csinalni. Akkor is elobb a teherfuvarozasban es a nagy tavolsagra jaro jarmuvekben fog nagyobb szamban megjelenni, nem a szemelyautokban.