( VincentV | 2022. 01. 06., cs – 18:51 )

Attól függ, hogy hőszivattyús e, illetve hogy mennyire hideg van kint. Ha már csak tartani kell a hőfokot (M1-en ragadás esetén ugye ez a szitu, hiszen nem ott parkoltál), akkor fagypont környékén a cekászos fűtés fogyasztása 1kW kb., a hősszivattyús 200-300W, ebbe beletartozik az akku temperálása is, de mivel előtte mozgott az autó, ráadásul autópálya tempóval, így erre elég sok óráig nem lesz szükség.

Szóval ha feltételezzük, hogy majd 130-al fogsz menni az esemény után, akkor (a hideg és a 130 miatt legyen mondjuk 25kWh/100km a fogyasztás) előtte minden óra állással kb. 4-6km hatótávot fűtesz el, feltételezve, hogy más rendszert nem használsz, tehát a hifi/multimedia, világítás, stb.. nem fogyaszt, és vacsorát sem készítesz a hátsó üléssornál levő 230V-os inverteres aljzaton (bár lássuk be, hogy erre a fenti számok esetén azért bőven van lehetőséged, ha akarod).

Találtam olyan tesztet amúgy, ahol egy régebbi Teslaval (nem hőszivattyús) 85kWh akkupakkal tesztelték ezt -7 fokban. 100%-os töltéssel indítva a fűtést, 72 óra után 20%-on volt még.