( Adamyno | 2022. 01. 05., sze – 19:31 )

De, még mindig környezetbarátabb a 20 éves füstös lerúgott dízel kotláknál, mert rekuperál és elinduláskor, valamint gyorsításkor használja a fékezéskor egyébként kárbeveszendő energiát. Lényegében ugyanezt csinálják az új lágy hibridek, a fogyasztáson is meglátszik (városban kb. 1L mínusz) és nem drágította észrevehetően a jármű árát. Ellenben vannak pozitív hozadékai is mert elég a gyújtást ráadni és már tolja a meleget, nem kell járatni az autót alapjáraton órákig. Svájcban pl. ezért azonnali headshot jár, csak nálunk általános dolog. Lámpánál nem pöfogsz a gyalogosok képébe, mert szerintem mindegyik start-stopos de ha mégsem, akkor is ott az a tulajdonsága, hogy gyorsításnál kihasználja a villanymotor adta lehetőségeket. hol gyorsítasz? Zebra után, kereszteződések után, lámpák után. Kik szívják be a mocskot amit gyorsításkor eregetünk? Mindenki, aki az utcán a járművek környezetében tartózkodik. Ezen felül kevesebb fékport is ereget a környezetébe. Szóval de, van előnye még így is akármilyen hibridnek is. A Honda gyártott egy rakás hibridet, ami nem is plug-in. A priusból is van egy csomó olyan, de a hyundai is gyártott pl. az ioniq-ból is sima hibridet, plug-int és elektromosat.