( zeller | 2021. 12. 19., v – 14:32 )

Tudod ahol 7*24-es működés van, ott általában van az operátori csapat, akik 3 műszakban vagy 12/24-ben dolgoznak, és van a mérnöki csapat,akik 5*8 (illetve csúsztatott munkakezdéssel 5*10-5*12) órát fednek le munkaidővel, a többit pedig felváltva adott készenléttel. Ami bizony adott héten azt jelenti, hogy munkaidőn kívül az SLA-ban meghatározott időn belül el kell kezdeni a hiba elhárítását, vagy úgy, hogy az operátort "távvezérli" az ember, vagy úgy, hogy felcsattan VPN-re, és úgy dolgozik, vagy - és sajnos ilyenre is volt már szükség az évek során - felszedelőzködik, és bemegy a munkahelyre/gépterembe, és helyben végzi el a hiba behatárolását és jó esetben az elhárítását.

Volt, hogy itthon ért a riasztás, de volt, hogy épp út közben, vagy hét végi kiránduláson - mivel mindegyik esetben készültem arra, hogy jöhet hívás/sms, hogy gáz van, így volt nálammegfelelő eszköz. Amióta épkézláb méretű mobilom van, azóta a legsürgősebb dolgokat mobil+vpn+ssh megoldással is meg tudom nézni, illetve jobb esetben ki tudom kalapálni.