( Charybdis | 2021. 12. 13., h – 15:57 )

Na itt egy korrekt leírás a dolgokról: https://telex.hu/sport/2021/12/13/forma-1-f1-abu-dzabi-nagydij-versenyi…

Azt írja, hogy 8 lekörözött pilóta volt, de ebből csak 5 lekörözött volt Hamilton és Verstappen között, a többi 3 lekörözött viszont a mezőny végén volt. Na ezt nem is tudtam. Valamiért azt feltételeztem, hogy a maradék 3 lekörözött is a mezőnyben volt. DE nem, ők a mezőny legvégén voltak ezek szerint.

Így viszont már más a helyzet... Tényleg ha a szabálykönyv kimondja, hogy a versenyigazgató felülírhatja az SC szabályt, akkor nincs itt semmi látnivaló.

Az történt, hogy takarították a baleset helyszínét, és még nem tudták behívni az SC-t, valamint az sem lett volna biztonságos, hogy a lekörözöttek visszavegyék a kört. Ekkor jött az üzenet, hogy mindenki maradjon ott, ahol van.

Viszont utána kicsi idővel jelezték a versenyigazgatónak, hogy kész a takarítás, mehet a verseny. Ekkor változott a helyzet. Már nagyon kevés idő volt hátra, viszont nem akarta a versenyigazgató, hogy az SC hozza be a mezőnyt, mert akkor úgymond verseny nélkül dől el a vb. Ha SC mögött jön be a mezőny, akkor meg az lett volna a baj, hogy miért az SC mögött jöttek be.

Ezért alkalmazta a szabálykönyvet, és felülírta az SC szabályt, csak azt az 5 lekörözött autót vette ki, akik a mezőnyben voltak, a többi 3-at nem, mert ők a mezőny végén voltak, és már nem lett volna idő, hogy ők is visszavegyék a körüket. Aztán be is küldte az SC-t, mert már csak 1 kör volt hátra.

Szerintem ez a kulcs, hogy azért pont az az 5 autót vette ki, mert ők voltak a mezőnyben. Nem pedig azért, mert Hamilton és Verstappen között voltak.

Így viszont szerintem ez szabályos és korrekt volt. Megkövetem magam, visszavonom, hogy mennie kell a versenyigazgatónak. Szerintem jól csinált mindent, kiélezett helyzet volt, de jól döntött a versenyigazgató.