( Aadaam | 2021. 12. 07., k – 13:14 )

A megállók tulajdonviszonyai színesek mint a tarkabab:

  • önkormányzati tulajdon, önkormányzat üzemelteti
  • önkormányzati tulajdon, közlekedési társaság üzemelteti
  • állami tulajdon, felső kettő valamelyike üzemelteti
  • közlekedési társasági tulajdon, de nem ő üzemelteti

stb.

és ennek baromira nincs köze a km-ekhez. Ott van mondjuk Dévaványadtfalva, és van két megállója, Dévaványadtfalva-alsó és Dévaványadtfalva-felső (esetleg Dévaványafalva, r.kat. templom, Dévaványadtfalva, polgármesteri hivatal, Dévaványadtfalva, Petőfi út, stb.)

az egyik ugyan 14.9, a másik meg 15.5 km-re van a helyi Dévavára, autóbusz pályaudvartól (esetleg simán csak Dévavára, ha vasút), de kisírták 20 éve a helyi volántól (MÁVtól, GYSEVtől), hogy a másikat 15.0-val üssék be, és legyen azonos díjövezet, azaz a díjszabási kilométer különbözzön a logikai kilométertől (mert amúgy van eltérő fizikai kilométer is, amikor a megálló két oldala a kereszteződés két oldalán átlósan van pl.)

 

na, és a díjtablazat.dbf-be bele lehet ugyan nyúlni, hogy akkor ezentúl km-es legyen, de ha emiatt a két megálló megint külön díjövezet lesz (ami a süritett táblázatnál egész valószínű), akkor az önkormányzat pont ugyanúgy megy sírni a volánhoz (a kötelező lakossági egyeztető fórumon), hogy ugyanmár, az egész falu legyen egy díjövezetben, és az pedig legyen az olcsóbbik lehetőleg, mert nehogymár a fölső faluba többet kelljen fizetni mint az alsóba.

magyar rögvalóság. Hangsúly a rögön.