( TCH | 2021. 12. 01., sze – 16:28 )

A BKV-ban van igazságod, bár azt nem kibaszásból csinálták, hanem csak nem tudtak jobbat (mondjuk ezzel a sokévtizedes jegyes rendszerrel nem is nagyon lehet): abból indultak ki, hogy a vonaljegyet bárhol használhatod, akkor meg nem lehet tudni előre, hogy mikor, hol és hova szállsz fel és merre és meddig fogsz utazni vele. Csak azt, hogy a jegyet kezelték-e vagy sem és hogy azon a járaton kezelték-e vagy sem.
Ha lenne olyanra lehetőség, hogy regisztrálsz a BKV-nál egy accountot, kapsz hozzá egy chipkártyát, meg egy bankszámlát, amire feltölthetsz annyi pénzt, amit akarsz, aztán fel és leszálláskor csak lepittyented a kártyát, a rendszer meg levon annyit, amennyit kell és csá. Ugyanezt el lehetne egyébként képzelni bármelyik tömegközlekedési cégnél, pl. a MÁV-nál is.

A taxi viszont más tészta, azt nem az én adómból tartják fent, mint az állami tömegközlekedési cégeket. Ergo, ott ha a taxis kiírja, hogy az alapköltség tízezer Ft, akkor annyi és punktum, nem kötelező igénybe venni és pénzt adni neki.