( VincentV | 2021. 11. 29., h – 16:42 )

Igen. De ezeknél az EVSE-knél ezek tól-ig értendőek, 6-8A-tól 32-ig (x3) bármi beállítható.

Amúgy nagyon buta szerkezetek ezek, kb. egy mágneskapcsoló (de láttam már sima reléset is!) + vezérlőelektronika + érintésvédelem amiből állnak, meg az opcionális cukormáz (wifis vezérlés, fogyasztásmérés, nfc-s indítás stb..).

Az elektronika semmi mást nem csinál, csak egy 12V-os négyszögjelet küld az autónak, ennek a kitöltési tényezője mondja meg azt az infót, hogy az adott helyen (ahova az EVSE fel van szerelve/be van dugva) mennyire terhelheti az autó a hálózatot.

Egy tökéletes világban nem kellene EVSE, az user beállítja az autó menüjében hogy mennyivel szeretne tölteni, bedugja egy teljesen passzív kábellel a falba egy mezei ipari aljzatba (ha elég az ~ 1x16A, akkor sima schukoba) az autót, és hajrá. De a gyártók nem mernek ekkora felelősséget vállalni, gondolom az a mögöttes cél, hogy egy EVSE felszerelésekor minimum jár arra egy szakember, aki majd jól megmondja a Mariska néninek, hogy itt ez nem fog menni, vagy mi kell hozzá hogy menjen (hálózatbővítés, felújítás, akármi).

Máshogy nézve, csak hogy érzékeltessem a dolgot: ha bedugod az autót közvetlenül egy fali aljzatba, majd építesz egy 500Ft-os kókány elektronikát, ami az autóban levő 2 pines csatira (az L1,L2,L3, N, PE mellett van az aljzatban 2db un "pilot" pin) kiküldi a megfelelő négyszögjelet (pilot), akkor a töltés el fog indulni. Az más kérdés, hogy érintésvédelem, nem lesz így, és a vezeték is felgyullad a falban ha többet hazudsz az autónak mint amennyit a hálózat bír, de logikailag kb. ennyi az egész.

Hogy miért kerül egy komolyabb EVSE 500 ezerbe? A kérdés jó... Ja és mitől "fali" egy EVSE? Hát attól hogy a doboza úgy van fröccsöntve, hogy nem lengőkábeles féltégla, hanem falra fúrható :D De kajálják rendesen, azonnal jön a "veszek a majomnak banánt" effekt. Szóval akkora lehúzások mennek itt mint a huzat. De jó hír, hogy pl vannak olyan projektek, mint pl. az openevse.com :)