( VincentV | 2021. 11. 29., h – 15:50 )

Alacsony az önkisülése, gugli szerint általánosan ez 0.5-2.5%-ot jelent havonta lithium ion cellánál. Ha megvan az akku gyártója/pontos típusa, akkor persze ennél részletesebb adatokat és grafikonokat is lehet erre találni. A fenti írt 80%-os tartalék dolog inkább a PHEV-ekre igaz, azért egy full EV-nél ennyit nem "dobnak el", hiszen egy nagyságrenddel nagyobb akku van bennük. Ráhagyás van itt is, de 10% alatti, inkább 5. Szerencsére nem ez a szám szerepel a speciben, szóval egy 64kWh-snak hirdetett autó vélhetően valójában 70kWh körüli akkupakkal rendelkezik.

Ha jót akarsz neki, és tudod előre kalkulálni a dolgot, akkor 0%-ra soha nem hagyod lemerülni (ez kb. nem is történik meg soha, hiszen akkor trélerezni kell). Illetve 100%-on sem érdemes tartani, ha tudod hogy nem használod.

Én pl. most 2-3 hete nem mentem sehova autóval (a pandémia miatt így alakult), tudtam előre hogy vagy így lesz, vagy minimum keveset fogom használni, ezért az autó menüjében limitáltam az AC töltést 80%-ra. Az asszony valamikor aznap lehúzta róla az evse-t, mert ő napi szinten tölti a másikat (az egy PHEV). Ránéztem most az EV-re, 80%-ot mutat.