( VincentV | 2021. 11. 29., h – 09:53 )

Nem vagyok én ebben képben, nincs ilyen autóm, kb. mintha tőled akarna valaki megtudni részletekbe menően mondjuk 3-as bmw műszaki paramétereket. Azért megnéztem egy Model 3-at, a gyárilag hozzá adott EVSE 1 fázisú 32A-es, azaz 7.3kW-s. Ezen viszont nem schuko dugvilla van, mert az ugye nem tud 32A-t, hogy pontosan hogy van ez megoldva egy itthoni értékesítés esetén, azt majd megmondják a Teslások. A midrange változat akkuja 64kWh, tehát ideális körülmények között úgy 9 óra alatt lenne tele. Nyilván ez nem igaz, hiszen van egy töltési veszteség, illetve nem lineáris a töltési görbe sem. Szóval mondjuk azt, hogy 10-12 óra, és akkor nagy meglepetés nincs, de a gugli biztos ad csillió találatot is gyakorlati tapasztalatra, ilyenekre nem kerestem. Viszont nem árt figyelembe venni, hogy ez egy elvi érték, általában azok pörögnek rá, akik nem használtak még elektromos autót hosszabb távon. Ilyen felhasználási mód (0-ról kell 100%-ra tölteni) gyakorlatilag nincs, akinél ez gyakran megtörténik, az rosszul választott autót.

Valamint ha vásárolsz hozzá egy nagyobb teljesítményű EVSE-t, akkor 11kW-ig lehet elmenni, mert ennyit tud az autó max., amivel 5-7 óra alatt lehet maxra tölteni 0-ról.