( gelei | 2021. 11. 02., k – 14:21 )

Talán a "reális" nem a legjobb szó volt, nyilván lehet ennyiből repteret építeni. Lenne értelme megvalósítani? Mit nyernénk vele, úgy nagyságrendileg? Ha 1400mrd-t tudunk megspórolni, 1000mrd elköltésével, önmagában az vagy jó biznisz, vagy nem. Mennyi pénz menne el pl. arra, a budapesti vízfej helyett a debreceni reptéren keresztül haladna a nemzetközi forgalom nagy része? Áruszállítás kapcsán, elbírja-e pl. a Debrecen-Bp vasútvonal azt, hogy ~minden áru, ami Debrecentől nyugatabbra megy, az ezen a vonalon (és Bp-n keresztül) menne?

Az üzleti utasforgalom (nagy része Bp-re megy) mit fog szólni, ha Debrecenből kell taxiznia? Ha mondjuk holnap jönne valaki külföldről a melóhelyemre, egy reggel 9 órás érkezéshez hajnali 5-fél6 körül kellene a reptéren taxiba ülnie. Sokan aznap reggel érkeznek az üzleti utakra, ez majdnem mindenkinek +1 nap hotelfoglalást eredményezne.

Lehet erről úgy beszélni, hogy egyáltalán nem hangzik el párt, vagy politikus neve, vagy hagyjuk a fenébe? :)