( Raynes | 2021. 10. 19., k – 19:22 )

Igen, ez így van. Egyszerűen csak be kell adni garanciális cserére. A garancia/jótállás egy fordított bizonyítási teher, tehát nem a fogyasztónak kell bizonygatnia, hogy ő vigyázott rá, meg rendeltetésszerűen használta, hanem a kereskedőnek kell bizonyítani, ha nem. Semmilyen becsület szó nem kell ide, egyszerűen csak vissza kell vinni. Ennek ellenére 99,999%, hogy a CPU-nak semmi baja, csak a régebben gyártott alaplapon még régebbi BIOS van, ami nem ismeri. Persze, fennállhat az a maradék 0,001% esély is, hogy valóban a CPU rossz, de ez elég ritka. Előfordul, de mint a fehér holló. 33 éve van dolgom PC-kkel, de rossz proci még nem volt a kezem között. Soha! Még szénné tuningolt gépekben is inkább az alaplap, táp, stb. fingott ki, memória lett hibás, húzott GPU-t is láttam már megdögleni, de CPU-nál ilyen nem tapasztaltam. Még akkor se, ha villám vágott a hálózatba, és pusztultak bele a hardverek, a CPU érdekes mód akkor is túléli. Más részről viszont a hibás CPU-k léteznek, így aki nagyon balszerencsés, kikaphat egyet. Azt ne feledjük, hogy mindegy milyen drága termékről van szó, meg mennyire alapos a gyártóüzemben a minőség-ellenőrzés, nem tudnak minden selejtet 100%-ra kiszűrni, meg minden darabot 100% hibátlanra gyártani. Ott ahol olvastam is rossz CPU-ról, ott sem általában a CPU volt élből hibás (jó, azért előfordul), hanem általában user error állt a háttérben, pl. rosszul rakta a foglalatba, hogy a levágott sarok nem abba a sarokba ment, ahol jelölve volt, meg kalapáccsal barmolta bele a user a foglalatba, és annyira elgörbültek a lábai, hogy kitörtek, meg Athlon/AthlonXP korszakban lesarkazott AMD procik amiken még nem volt hőkupak, és a rosszul felrakott hűtővel le lehetett törni a CPU szillikon sarkait, éleit. Meg pl. pár éve Linus Tech Tipsék ejtettek le egy 10 ezer dolláros Xeon Platinum 8280-as CPU csodát, mert a csávónak konstans lyukas a marka, és nem tanult meg hardverekre vigyázni. Ennek ellenére a proci simán bootolt, de a memóriavezérlők fele működött csak.