( VincentV | 2021. 10. 17., v – 16:41 )

Az összes inverter úgy működik, hogy emeli a feszültséget amikor "nehezebb" a betáplálás. Ilyen magicek nincsenek hogy "lassaabban" folyik az áram, meg kevesebb, meg az inverter elfűti, aztán keresgélni kell megfoghatatalan anomáliákat. Illetve valamennyit a hatásfok miatt persze hogy elfűt, de ez nem az a kategória. Leegyszerűsítve: kétállapotú a dolog, azaz normál körülmények között ha egy 10kWp-s rendszernél 10kW jön a tetőről, akkor 10kW megy a hálózatba, 1 óra alatt 10kWh-t fog belepörgetni az ad-vesz mérő export counterébe (mínusz az inverter hatásfoka, de a maiak azért munkaponton bőven 95-98% körül tudnak). Ha ez nem sikerül, mert nincs hova emelni már a feszültséget (az említett, és egyes helyeken/területeken/utcákban tényleg valós problémákat miatt), akkor az inverter hibajelzés kíséretében egyszerűen kikapcsol, és ennyi. Ha okosabb, akkor erről jönni fog push üzenet, e-mail, miegymás. Ha butább, akkor kiírja a saját kijelzőjére, ha mégbutább akkor meg világít rajta egy piros led.

Szóval nem egészen értem, hogy miért kellett ide ekkora nyomozás, ez bármilyen rendszernél kiderül elég gyorsan, a családban pl. van egy 12 éves Fronius hasonló problémával, még az is kiköpte a megfelelő hibakódot, illetve látható volt ahogy kapcsolgat. Ilyenkor amúgy lehet panaszkodni a szolgáltatónál, mert végső soron a tervek elfogadásánál és engedélyezésénél kellett volna szólniuk, hogy nem fog menni a dolog, ezért nem engedélyezik. Ez utóbbira is van példa amúgy, és ez lenne a normális magatartás, de sok esetben valamiért mégis engedélyezik (merem remélni, hogy nem a csatlakozási díj beszedése miatt).

A tapasztalatok azt mutatják, hogy nesze semmi fogd meg jól alapon adnak néhány ezer forint jóváírást ilyenkor, illetve a végtelenségig ígérgetik, hogy bővítenek a környéken (keresztmetszetek növelése, trafócsere, stb..). De hát mivel nincs miből (hello rezsidémon), ezért ezek az ügyek nagyon sokáig tudnak húzódni (akár évekig).