( uid_6201 | 2021. 10. 10., v – 00:32 )

A következő évtizednek feladja a leckét az egyre erősebben jelen levő közbenső sebességkategória, amit sikerült az elmúlt 100 évben szinte teljesen kiirtani a gondolkodásból.

  1.   3..5 km/óra gyalogos - települések között csak megtűrt a gyalogos, nem kívánt közlekedési módszer. Kereszteződéseknél gyakran a gyalogos lett a föld alá száműzve, véletlenül sem az autó.
  2.   15..25 km/óra bringa, roller, továbbá időnként munkagépek: traktor, kombájn. Ezek mindegyike szintén a nem kívánatos volt illetve csak megtűrt kategóriák lettek.
  3.   50..90 km/óra autó. Gyakorlatilag mindent ennek rendelt alá az elmúlt 100 év közlekedésfejlesztése.

Tehát a közlekedési fejlesztések az elmúlt 100 évben az (1) és leginkább a (3) kategóriára fókuszáltak, a (2)-es sebességkategóriáról megpróbált nem tudomást venni a világ, megpróbálta kiszorítani. Aztán ismét előtérbe került és kell neki is hely az utcán. De az utca véges szélességű, miből legyen számára lecsípve? Az autóknak szánt aszfalt mellett vagy árok van, rosszabb esetben rögtön a járda és a házfal.

Érdekesség: nyugaton is új lendületet kapott az a reform, hogy az autóforgalom legyen még több helyen a föld alá száműzve és az emberek kapják vissza a felszínt.