( zeller | 2021. 10. 06., sze – 09:49 )

A sztori annyi, hogy a kártyás fizetésnek -egyszerűen fogalmazva- két fázisa van. Az első, amikor foglalásba kerül az adott összeg, a második, amikor a foglalást kezdeményező fél be is terheli az adott összeget. Ez online fizetésnél rögtön egymás után lezajlik, az üf. számára "egy tranzakció".
Ha deposit jellegű dologról van szó, akkor csak a foglalás része fut le - az üf. már nem költheti el - a beterhelésre vagy a foglalás törlésére(!) nyitva álló határidőn belül az elfogadóhely küldhet a foglalásra terhelést (azaz felhasználja a depositot vagy annak egy részét), illetve törlést - ekkor felszabadul a foglalt összeg.
Ha az elfogadóhely ez utóbbit nem teszi meg, akkor a bank a foglalást a határidő lejártával fogja törölni - ezt követően az elfogadóhely az adott foglalásra már nem  tud terhelést/törlést indítani, és az üf. ekkortól tudja felhasználni az adott összeget.

Az, hogy nem a távozáskor azonnal törli a foglalást az elfogadóhely, az valamennyire érthető is, hiszen egy szállodai szoba, de egy autóbérlés esetén is derülhet ki olyan költség, amit a deposit terhére kell majd fedezni, az viszont a "kényelmesség" számlájára írható/írandó, ha nem onnan indul a foglalás törlése, hanem a banki határidő lejárata oldja fel.