( kavacs | 2021. 09. 29., sze – 16:04 )

Ez teljesen rendben van és érhető is, de akkor legalább kötnének az ember orrára annyit, hogy bocs haver, blokkolva vagy mert SPAM gyanús tevékenységet folytatott valaki ebből a tartományból 2 évvel ezelőtt. Mint ahogyan ezt pl a Google simán megtudja tenni.

Javítottam szervereket, amin feltörtek weboldalakat, hogy spammeljenek róla ezért a Gmail letiltotta az IP címüket, viszont ott mindig ott volt az adott SMTP válaszban, hogy IP címedet bannoltuk SPAM gyanús tevékenység miatt, ha fellebbezni kívánsz itt a link... (persze ez most csak az én megfogalmazásom, nem tudom már fejből, hogy hogyan is szólt pontosan a hibaüzi, de a lényege ez volt). És ha követted a linket, kitöltötted a formjukat megindokolva, hogy mi történt és milyen lépéseket tettél a hiba javítására, jövőbeni elkerülésére, akkor akár pár óra múlva máris engedtek küldeni.

Ehhez képest az MS-nél konkrét supportossal beszélsz és kiszúrja a szemed annyival, hogy "Úgy látjuk, hogy minden rendben van."...

A probléma a hozzáállással van. Nem szimpatizálok különösebben a Google-el sem, mint céggel, viszont ott legalább adnak neked lehetőséget ártatlanságod bizonyítására, a hiba orvoslására, míg az MS kb azt mondja, hogy "szerintem te SPAMMER vagy és lesz@rom, hogy mint mondasz".

Mindenki döntse el magának, hogy neki melyik attitűd a szimpatikusabb, de a magam részéről ezerszer inkább választanék Gsuite, vagy hasonló szolgáltatást, mint o365-öt.