( mauzi | 2021. 09. 14., k – 16:18 )

A hagyományos karosszériába szerelt elektromos hajtás erősen kompromisszumos, mert ezeket a platformokat / padlólemezeket úgy alakították ki, hogy belső égésű motornak, váltónak, üzemanyagtanknak (stb.) legyen bennük optimálisan hely. Az elektromos hajtásláncnak eléggé eltérő alkatrészei vannak, így nem lehetetlen beletákolni egy elektromos hajtásláncot, de erősen kell vele birkózni, hogy az akkumulátor kapacitása is elegendő legyen, a súlyelosztás, futómű-karakterisztika, ... se boruljon meg, stb.

Az "valódi" elektromos autók úgynevezett "gördeszka" platformon vannak, amelyek gyakorlatilag visszahozzák az alvázas építési jelleget. Igen, gördeszka platformra könnyebb magasabb építésű autót tervezni (a padlólemez extra vastagsága miatt), de nem lehetetlen normális arányokat, alacsony/sportos üléspozíciót (stb.) összehozni.