( Nyosigomboc | 2021. 09. 11., szo – 14:24 )

A gond valamelyik kapcsoloval/nyomogombbal lehet, mar ha tenyleg a vezerlo a problema.

Mi a kezedben tartott eszkoz bemenete? Gondolom van elotte egy trafo biztonsag kedveert, es mondjuk 24V AC-t kaphat. A tap (valto) a kepen jobbrol a fekete es zold drotokon jon be, a motor meg a kek/piros-ra van kotve. A kapcsoloknak van egy common (C) laba (a kepen jobbra), es egy NO (normally open) es NC (normally closed) laba, ezeken van a valto, C megy a motorra. Alapbol ugyanazt kapja a motor, ezert nem forog, de ha benyomod a ket gomb valamelyiket, akkor azon a masik lesz, es valamelyik iranyba forog.

Az aramkor tobbi resze szamodra nem erdekes, azok az M7 feliratu fekete alkateszek diodak (asszem 1N4007), a zold vezetek melletti kondenzatort toltik fel a bejovo valto csucsara, es az XL1507 DC-DC konverter a tekerccsel es a masik kondival (hogy simabb legyen) gondolom 5V-ot allit elo az USB csati szamara. Utobbi D+ es D- (adat) labainal van egy-egy ellenallas (kis fekete alkatreszek 103 es 153 felirattal, 10 es 15 kOhmos ellenallasok), amivel a masik oldali eszkoz felismeri, hogy toltorol van szo, es ez alapjan milyen aramot vehet fel rola. Nem tudom miert kell bele USB-s tolto is, de biztos tudta aki tervezte.

A fazisok szama meg nem vilagos szamomra, es hogy a motor honnan tudja merre forogjon. De az a resze nincs a kepen.

Ha van muszered es pakad, akkor eloszor is merj ra a fekete-zold koze (AC feszultsegmero modban), hogy mennyi van kozte. Ha 230V, akkor hivj valakit! Ha valami elviselheto (ez a valoszinubb, mert az XL1507 40V-ig birja), akkor folytathatod. Ha leszeded rola a kek es piros vezetekeket, es utana az egyiket a zoldhoz, masikat a feketehez erinted, mozog, akkor jo. Ha kicsereled, es a masik iranyba mozog, akkor megint jo. Ezzel kiderul, hogy valamelik kapcsolo hibasodott meg (elofordul, mechanikus). Ha nem mozog, akkor viszont a motor/trafo kornyeken lesz a hiba, nem a kepen talalhato eszkozben.

Ja, meg megnezheted, hogy az USB csatiban van-e villany. Az is lehet, hogy nem kapja meg a tapot (trafo gond?), bar kevesbe valoszinu.