( mauzi | 2021. 08. 31., k – 20:08 )

Szerkesztve: 2021. 08. 31., k – 20:28

A régi Leaf azért olcsó, mert egyrészt sok van belőle, másrészt annyit fejlődött azóta az elektromobilitás, hogy nagyjából mindenki eladni akarja a régi Leaf-et és venni helyette egy újabbat. (Kínálati piac van.)

Leaf nem volt a praxisomban, viszont más, 27-32 kWh körüli akkus autó igen. Ideális időjárásban, városi-elővárosi forgalomban tényleg el lehet velük menni 200 km-t, de ha agglomerációból ingázva van benne pár km autópálya is, és/vagy klímázni kell, és/vagy téli hideg van, vagy mindezek együtt, akkor inkább a százas tartomány elejében-közepében vannak. Én roppant nyugtalan vagyok, ha ki van centizve a hatótáv, és koppanásig sem jó állandóan tölteni. Én ma már nem szívesen vennék 35 kWh-nál kisebb akkus autót. Az én felhasználási szokásaim esetén a kisebbek pont nyugtalanítóan ki vannak centizve, a 35 kWh+ pedig már zord körülmények között is nagyjából mindenre elegendő.

+1 szubjektív: a f.szom a CHAdeMO-ba! :)