( duffy | 2021. 08. 03., k – 17:27 )

SEO csapat nem igazán örül ennek az akciónak

Naná, hogy nem... :-) 

Egyáltalán mi az, hogy "Funkcionális" meg "Kényelmi"

Ezek tipikusan üzleti alapon húzott határok. De kb olyasmit jelent, hogy az, hogy a kosarad mit tartalmaz "funkcionáls" (tekintsünk el attó, hogy ez jó megoldás-e); hogy milyen háttér színr, betű méretet állít a user (ha van ilyen feature) az kényelmi.

Gondolom a követő azért egyértelműbb :-D

Viszont konkrétan én azt követem hasonló helyzetben, hogy végig veszem, milyen sütiket kaphat tőlem a user és az adatvédelmissel elrugózunk azon, hogy hová is legyen besorolva. Legalábbis azokkal a sütikkel, ahol van bizonytalanság. Mert mondjuk egy "belépve akarok maradni" süti mind a kettő is lehet. Ezért oda sorolom, ahol a AV biztonságos faszi megnyugszik.

Továbbá célszerű a megrendelőt (marketing/akárki ha belsős) is bevonni, mert ha kitalálta és a látogató megszokta a belépve maradok funkciót, akkor majd neki kell megmagyaráznia, hogy az egyikük miért tud bent maradni, amásikuk meg miért nem.

Illetve ez magával hohatja azt is, hogy ezen választást szükséges lehet utólag módosítani a user oldalán, aminek desin, fejlesztés, kommunikációs költsége lesz és azt nem az adatvédelmis fogja állni.

Amiket írtam az egy multinál megvalósuló hasonló story tapasztalatai, de ha jól csinálja, akkor egy KKV is belefut ebbe. Esetleg nála a költség "csak" munkaidő lesz...