( BehringerZoltan | 2021. 07. 01., cs – 12:17 )

Technikai kérdések a szolgáltató hatáskörébe tartoznak, és nem bírnak relevanciával a szabályozó számára. A logikus működés a név-szám egyeztetése. Pont. Elképzelhető, hogy a szolgáltató nincs birtokában olyan kompetenciának ami a logikus működés feltételét kielégíti. Ilyen esetben az a szolgáltatás, amit ő nyújtani próbálkozik érvényesen nem engedélyezhető.  Ez akár a bankrendszer működésének ellehetetlenítését is jelentheti.
Az egész történet méregfogát talán egy olyan szabályozással lehetne kihúzni, hogy a szolgáltató kártérítési felelőssége mentén lenne rászorítva a logikus működésnek való megfelelésre. Azaz minden olyan esetben amikor nem egyezett a név és a számlaszám és az ügyfél téves utalást reklamál akkor a bank objektív felelősség körében kártalanítani tartozik az ügyfelet tekintettel az utalt összeg jóváírására és az utalás meghiúsulásával beállt kár megtérítésére is. És aztán magának kell gondoskodnia arról, hogy túloldali számla tulajdonosától miként szerzi vissza a tévesen utalt összeget.  De valamiért nem ez az aktuális szabályozás...