( BehringerZoltan | 2021. 07. 01., cs – 00:52 )

A számlaszám maradhat a bankrendszeren belül, ahol olyan címzést használ ami neki jól esik. Ami a problematikus a bankrendszer címzésének a való világ azonosítóinak való megfeleltetése/fordítása. Az ebből eredő minden kárért a bankrendszernek kell[ene] jót állnia! Jelenlegi rendszer olyan, mintha úgy kéne használnod a webet, hogy domain nevek helyett IP címeket írhatnál csak be, és minden hibából random anyagi károd származna. Az marha jó lenne, nem? Na bankrendszer ezt várja el tőled pontosan  - végül is csak milliókat bukhatsz egy elgépelésén. Miközben a bankrendszer mossa kezeit. Jól ki van ez találva, ugye? 

De hajlandó vagyok számlaszámokat is használni, ha ezek mellett a névvel való egyezés vizsgálata garantált. Az számomra már kompromisszumos megoldás lenne! 

Amúgy pl az összegre vonatkozóan is lehetne az, hogy begépelve és bemondva (beszéd felismerés) is egyeznie kéne - legalábbis a hétköznapi felhasználás során ez a felhasználó döntése alapján alkalmazható lenne (tehát ha bekapcsolja, akkor csak úgy engedi ha egyezik - ha nem értékelhető v. nem egyezik akkor ismétlés). De ha meg nem akarja használni akkor ki is kapcsolhassa. Lényeg, h ez követhető legyen jogi és kártérítési szempontból, h milyen körülmények között történt az utalás. Gondolom számok felismerése beszédből azért ma már elég jó hatékonysággal lehetséges! De ha mégsem, akkor még az is lehetne, h betűvel is  le kelljen írnia az összeget - mint a csekkeknél - és akkor azzal hasonlítaná a megadott összeget. Illetve lehetne ezt összeghatárhoz is kötni, amitől automatikusan kér még egy megadási módot (beszéd, betűs megadás).  
 

Így mind a számlaszám, mind az összeg elgépelése ellen lenne plusz biztosíték a rendszerben.