( Raynes | 2021. 06. 25., p – 17:14 )

A Quake1 egy olyan időszakban jött ki, amikor még többen warezoltak, meg az egy DRM mentes, offline játék volt, valami 80 mega az audiosávok nélkül. Persze, hogy nem adtak el belőle annyit, a 90-es években nem PC-zett még annyi átlagjóska, utána meg, mikor már igen, akkor meg a Quake volt már retró. Míg egy GTA5 meg online DRM-hez van kötve, így azt kénytelen szinte mindenki megvenni, eleve egy 95 gigás játékot lewarezolni sincs értelme. Azért nem hasonlítható össze a kettő. De itt most nem is konkrétan a GTA5 a lényeg, hanem hogy mennyire eltolódtak a trendek a játékoknál.

Mint írtam, nem csak a Quake, sok régi hasonló játék ilyen kicsi, pl. Re-Volt, de most tolom pl. poénból a Simpsons Hit & Run-t. Ezek még mind ilyen instant játékok voltak. Mivel nem volt még tápos a hardver, ezért a fejlesztők nem annyira a grafikávál, fizikával, pályanagysággal foglalkoztak, hanem arra mentek, hogy maga a hangulat, játékélmény, játékmenet legyen jó.