( vilmos.nagy | 2021. 06. 25., p – 10:32 )

hanem amikor a napi rutin szubjektíven kényelmetlenebb lesz, mint amennyire fáj kiadni a pénzt az autóért, akkor megveszi.

Én ezt értem, csak ezt kellene belátni, hogy egy ~1.5+ milliós városban (+mégegyszer ~ekkora aglomeráció) nem csak annyi a költsége az autótartásnak, hogy ki tudod-e fizetni, meg fent tudod-e tartani.

Volt, hogy 10 km-re laktam a munkahelyemtől. BKK-val 50 perc volt, kocsival 18-20. 

Tekerd le biciklivel. Vagy szar helyen laktál, esetleg szar helyen dolgoztál. Lásd fent, _Franko_ is erre akar kilyukadni: olyan budapest+aglomeráció méretű településszerkezetet nem tudsz építeni, ahol ~3 millió ember minden reggel, mindannyian, egyesével kocsiba ülnek, és elmennek a munkahelyükre.

A szűkös erőforrások (~terület) beosztására pedig még mindig nem találtunk ki jobb megoldást, minthogy pénzt kérünk érte: én örömmel fizetem a kocsma teraszán a Tompa utcában a drágább sörárat, meg a biciklimnek a parkolást ugyanott, esetleg futópálya-belépőt 1-1 parkba, amit mondjuk a lakóhelyemtől nem olyan messze alakítanak ki, aztán amelyikre nagyobb kereset van, az nyert - örömmel elfogadom a vereséget, ha kiderül, hogy az autóhasználatnak ezt a díját hajlandó mindenki megfizetni. (Vitézy kedvenc példáját lopom ide, de:) abból kiindulva, hogy a Blaha-n pl. egy mélygarázs olyan üres, hogy inkább gokart pályát nyitnak benne, azt hiszem nem kell félnem, hogy kitúrnak az autóhasználók a pénzükkel.

Csak legyen piaci verseny itt, és mondhassa azt bármelyik szereplő, hogy ő inkább kibérli azt a járdaszakaszt útszakaszt/parkolóhelyet ugyanazon az áron, amiért autók parkolhatnak ott.

szerk.: egyébként még az úthasználatra is úgy gondolom, ez full jogos. Számoljuk ki, hogy mennyibe kerül a ~12 kg-os biciklimnek fenttartani egy ~1-1.5 m széles aszfaltcsíkot, meg mennyibe a néhánytonnás autónak [1], legyen ~500 méterenként kamera, mindenkin kötelező rendszám, és akkor a nap végén számlázzák ki nekem, hogy ennyit koptattam az infrastruktúrát. Lehet, sokkal hamarabb kideülne, hogy a nagykörúti kocsmák nagyságrendekkel többet hajlandóak fizetni ~2 méternyi teraszért, mint amit az autósok ugyanazért, és egyből el lesz véve ott egy sáv.

[1]: itt lehetne olyat, hogy a Suzuki Swift, meg a Kia Picanto ugye könnyebb, mint egy IFA, vagy egy Hyundai Kona, szóval előbbiek fizetheznének kevesebbet. Ha még a környezetterhelést is beárazzuk, akkor hátha még ennek a SUV őrületnek is véget lehetne vetni, s nem is ~20 éves Swiftekkel szeretne mindenki keresztülcsapatni a városon.

szerk2.: és ha 500 méterenként kamera lenne, meg mindenkin rendszám, akkor repülhetne automatán a csekk az összes piroslámpáért, meg meg nem adott elsőbbségért, be nem tartott oldaltávért, buszsávon ~5 kereszteződést menésért, stb, ahogy a másik topicban feszegettük.