( andrej_ | 2021. 06. 25., p – 00:38 )

Ahogy említettem elszántan tömegközlekedtünk. Aztán jöttek a gyerekek... Amikor odafagysz a csereként küldött buszon az ülésbe, mert képtelen a Volán nemhogy fűtött, de még szigetelt buszt küldeni, akkor nagyon elgondolkodsz. Ugyanezt az ország másik részéről előadta a MÁV, aki a bónusz körben az összeszart (semmi túlzás, szó szerintileg), románia felől jövő kocsival örvendeztette meg a népet. Erre jönnek még olyan mókák, hogy X vonatra szól a jegyed, amin Y helyjegyes kocsi van, majd közlik, hogy dehát a KOCSI!!! elment. Hogyne, a vasúti kocsik így piffpuff magukban jönnek mennek és egyetlen rendszerben sem látszik, hogy hány utasnak van adott _vonaton_ az IC szintre helyjegye. Ahogy az sem látszott, hogy amikor totál beállt a fehérvári vonal, akkor a fehérvárról csatlakozó vonatból mondjuk küldjenek mégegyet nagykegyesen, mert délután kettőkor elment az utolsó! aznapi vonat. Roppantmódon utáltak, amikor közöltem, hogy semmi probléma, akkor most elvi kérdésképpen visszakérem a jegyünk fehérvártól tovább eső részét. Konkrétan 150 forintot, mert adott kedvezménnyel mentünk, és mondtam szerencsétlen vasutasnak, hogy ne vegye magára, küldje feljebb, hogy gondolják már át a dolgokat.

Aztán ami kezdetben vonaton egész jól megközelíthető volt, az egy csodalátos menetrend váltás miatt távolibb lett, illetve lett helyen csodálatos Volánbusz, ahol igen érdekes elképzelések vannak. Például a közvetlen járat az igazából mindenképp átszállásos, de nem mindíg, hanem amikor olyan, ez különösen örömteli két gyerekkel. A vonatos opció mindenképp átszállós volt, de valahogy jobban volt kezelhető, valszin főleg mert nem kihámozni kell magatokat az ülésből és áthámozni a népen. Egy másik csoda most jutott eszembe. Valamilyen alkalomból, és csoda folytán, kettő busz indult és mondták, hogy aki végigmegy, az szálljon a másodikba, mert Tatabányáig!!! megy az első. Nos az első busz konkrétan Törökbálint magasságában adta fel a harcot és a miénk vette fel őket az autópálya leállósávban, ki tudja hány személyi korlátos szabályt áthágva. Egyébként az embereket sem értem, hogy Bp-ről Tatabányára, hogy a túróban jut eszükben a busz...

Szóval a fanszia bicófanatique juzereknek sok sikert, mert az egy buli út lesz, de nem a mindennapi közlekedéshez van. Arra iváncsi lennék, hogy például ezt a röpke fél évet hogyan tudják meló nélkül átvészelni. :) Nem irigykedem, csak rávilágít a lehetőségekben rejlő különbségekre.