( zeller | 2021. 06. 24., cs – 17:16 )

"járdán történő árumozgatás aztán elképzelhetetlen" - Oké, tegyük fel, hogy 20 méterrel odébb áll le az árut szállító jármű. Raktér legyen ponyvás. Ponyva "kibont", hátlap lenyit, első adag áru molnárkocsira/gurulós szállítóeszközre lepakol, hátlap visszazár, ponyva visszafűz, lezár, első kört odatolja a bolthoz, átadja/bolt átveszi - jöhet a következő kör... Erősen "szuboptimális", és kifejezetten időrabló folyamat.
Anno az átkosban volt olyan, hogy adott terület(!) teherforgalom elől le volt zárva mondjuk 7:00 és 22:00 között - az üzletek az árufogadást ezen az időintervallumon kívül kellett, hogy megoldják. Megoldották. Vidéken olyan is volt, hogy a tej, a pékáru ott figyelt nyitás előtt a bolt ajtajában lerakott ládákban, aztán ahogy jött a boltos hajnalban nyitni, úgy vitte be a cuccot...