( zeller | 2021. 06. 24., cs – 17:05 )

"Mégsem ingáznak annyian és nem arra optimalizálják a belvárosukat és a Dunapartjukat, hogy minél több autó mehessen rajta keresztül. Többek között ezért is élhetőbb Bécs." - Merthogy Bécs közlekedésileg nagyon nem olyan, mint Budapest, sem a gyorsforgalmú úthálózatát, sem az ország közlekedésében elfoglalt szerepét, sem pedig a helyi illetve helyközi és távolsági tömegközlekedését illetve kapcsolatait tekintve.

Neked az autó+tömegközlekedés _sem_ alternatíva - tudom, járjon mindenki gyalog a buszig-vonatig, aztán a város szélén / sz@r helyen végződő autóbusz/vasúti vonalról szálljon át csilliószor, mire átér a városon vagy odaér a városban a céljához... Én meg azt mondom, hogy a vasúti fővonalakra nem mindenhonnan kell tömegközlekedési ráhordást biztosítani - ahonnan nem éri meg, azokat a területeket kell lefedni az ingázók illetve az adott településeken lakók igényei alapján P+R parkolókkal.

"és rögtön rájönnek, hogy nem is akarnak annyira ingázni" - Tudod a legtöbb vidéki településről akar a csúnya nyavalya ingázni, csak épp élni, megélni viszont akar - és annak az a következménye, hogy a munkahelyére el kell jutnia. Ami nagyon ritkán van helyben. Nem, a munkahelye közelébe nem tud költözni - egyszerűen azért, mert az ingatlan, amiben él, nem ér annyit, hogy közelebb meg tudja oldani a lakhatását. És nem azokról van elsősorban szó, akik a városból kiköltöztek a környező településekre, hanem akik eleve ott éltek, élnek.