( _Franko_ | 2021. 06. 24., cs – 12:46 )

Hova is költöztél?

Fejér megyébe. De nem is ingázok naponta. És amíg Budapesten laktam, az egyik fő szempont az volt a munkahely kapcsán, hogy ne legyen messze és biciklivel is megközelíthető legyen.

Egyébként Káp-ra nem azért költözött ki valaki, mert "ott jobb élni", hanem mert ott tudott lakáshoz jutni. Nagyon nem mindegy.

És? Ettől joga lesz napi szinten ingyen keresztülmenni a belvároson autóval?

És nézd meg mellé a bécsi gyorsforgalmú úthálózatot, illetve picit nagyobb területet tekintve Ausztria közlekedési hálózatát...

Mégsem ingáznak annyian és nem arra optimalizálják a belvárosukat és a Dunapartjukat, hogy minél több autó mehessen rajta keresztül. Többek között ezért is élhetőbb Bécs.

Ez simán kezelhető lenne, normálisan működő, gyors, kevés átszállást igénylő tömegközlekedéssel _és_ a ráhordó kapacitások optimalizálásával, azaz ahol olyan a környék, ott helyi tömegközlekedéssel, ahol meg nem, ott P+R parkolókkal és kacsolódó ösztönzőkkel(!) hogy az autós a tömegközlekedést válassza.

Nem, nem kezelhető simán. Ha kezelni akarják az ingázók, akkor fizessék ki a _teljes_ költségét és rögtön rájönnek, hogy nem is akarnak annyira ingázni. Te az autó-központú és ingázókat támogató megoldásaiddal valahol 20-30 évvel élsz a múltban. Volt egy paradigmaváltás, amiről totálisan lemaradtál.

Káp - Budaörs sem lenne autóval egyszerűbb

Egyszerűen irreális elképzelés az, hogy támogatni kell egy ilyen közlekedési folyosót és az is, hogy mindenhonnan mindenhova legyen egy ilyen közlekedési folyosó.