( zeller | 2021. 06. 24., cs – 12:17 )

"kiköltözik a világ egyik végére, mert ott jobb élni" - Hova is költöztél? Egyébként Káp-ra nem azért költözött ki valaki, mert "ott jobb élni", hanem mert ott tudott lakáshoz jutni. Nagyon nem mindegy.

"Nézd meg egyszer a bécsi Dunapartot" - És nézd meg mellé a bécsi gyorsforgalmú úthálózatot, illetve picit nagyobb területet tekintve Ausztria közlekedési hálózatát... Nagyon más, mint a magyar sugaras rendszer, ahol minden út Rómá... izé, Budapestre vezet.

"több mint egymillió ember ingázik 50-100 kilométereket egy alig hárommillió lakosú területen" -Ez simán kezelhető lenne, normálisan működő, gyors, kevés átszállást igénylő tömegközlekedéssel _és_ a ráhordó kapacitások optimalizálásával, azaz ahol olyan a környék, ott helyi tömegközlekedéssel, ahol meg nem, ott P+R parkolókkal és kacsolódó ösztönzőkkel(!) hogy az autós a tömegközlekedést válassza.

Káp - Budaörs sem lenne autóval egyszerűbb, ha lenne összeköttetés a Nyugati meg a déli pu. között, és Káp-on lenne egy állomás, meg Budaörsön a vasúttól megfelelő helyi tömegközlekedés - de nincs, így marad vagy az autó (átlagosan 45-60 perc), vagy 3-4 átszállás és átlagosan másfél óra, amiből max. 20 perc az, amit kötött pályán, közúti forgalomtól védetten tesz meg az ember.