( _Franko_ | 2021. 06. 23., sze – 10:01 )

A mostani tömegközlekedési kapacitásoknál jelentősen többre lenne szükség, hogy ne legyen állandó zsúfoltság, illetve, hogy adott esetben ne menjen 15-20 perc átszállással.

Jelenleg nincs zsúfoltság, még mindig többen mennek autóval, mint korábban, dacára, hogy már nem ingyenes a parkolás, mert akkor pláne sokan mentek autóval... aztán meg nem lehet jobban sűríteni már járatokat, a nagy forgalmú villamosvonalak telítődtek, a busz meg ugyanaz: ha nem kap külön sávot, akkor áll a dugóban, ha kap, akkor meg azért nyünnyögnek az autósok, hogy nincs elég sáv és üres a buszsáv. Sok paradox helyzet van, amit nem igazán lehet jól kommunikálni, például a tömegközlekedés kapacitását úgy lehet növelni, hogy előbb le kell csökkenteni az autós forgalmat, hogy legyen hely a buszoknak. Meg az se ártana, ha lenne pénz buszokra.

És legfőképpen az segítene, ha nem ingázna annyi ember 40-100 kilométereket naponta, a budapesti és főképp belvárosi cégeket meg úgy lehet kiszorítani, hogy megnöveljük a bejutás idő- és pénzköltségét. Önerőből nem fognak külvárosba költözni, irreális lenne elvárni, ahogy az agglomerációba kiköltözött és onnan ingázók se fognak beljebb költözni önerőből, csak akkor, ha megnöveljük a bejutás idő- és pénzköltségét. Az a probléma gyökere, hogy több mint egymillió ember ingázik, ebből 400-450 ezer autóval, ami semmilyen szempontból nem jó, nem fenntartható és ha tovább segítjük ezt, akkor még többen fogják ezt csinálni.