( andrej_ | 2021. 06. 23., sze – 08:49 )

A körúton amikor ott jártam véletlenül, akkor jóval lassabb volt a haladás, illetve konkrétan araszoltunk, mint korábban két sávval. Ráadásul mivel sorra néztük el, hogy hol mennyire fogy el a sáv (tehát nem csak én, hanem sokan velem együtt, mert tábla az lastminute van), ezért mégjobban problémás volt. A lámpák áteresztését sem állították rendesen utána valszin.

A "le kell zárni az átmenőforgalom elől" csak úgy működik, hogy ha bazijó a tömegközlekedés, amit én speciel támogatok. Egyébként esetemben nyugat mo-ról jöttünk és a Keletihez vittem rokont, mert magamtól csak végszükségben kószálok be autóval a belvárosba.

Az M0 alternatíva nincs túlmisztifikálva. Az egyik része, valszin persze a kisebb, a képletnek, hogy minden kamionos, meg átmenős autópályás forgalom itt az M0-on fókuszálódik, mert gyakorlatilag nincs érdemi alternatív útvonal (a 81+67+M8 létezik valóban, néhány kamionost látni ott, de nem nevezném átütőnek). Az elővárásokból ingázáshoz éppen fejlesztik gőzerővel a déli körvasutat, már tervezik a veresegyházi és, a lajosmizsei vonalak fejlesztését (lásd lentebb), a kapcsolódó villamosokat, és tényleg érdemi beszerzések voltak a MÁV-nál. Ez nagyon szépen hangzik, de vajon hányan fognak tényleg kiszállni az autóból és azt mondani, hogy végülis tömegközlekedve nagyjából ugyanott vagyok, esetleg még olcsóbb is... Ez a bazinagy kérdés. A szomorú, hogy sajnos a válasz is borítékolható, mégpedig, hogy kevesen fognak átülni, kiköltözni meg mégtöbben és igazán sokkal nem leszünk előbbre. Ebben van szerintem óriási szerepe annak az 50-60 évnek amit írtam, hogy se P+R-ek nem voltak a vasútnál, se a minősége nem volt érdemi és akkor már autóztak. Mondjuk az elmúlt 20 évben érezhető a javulás, de nagyon nehezen hozható be ez a fajta deficit szerintem.

https://lajosmizseivasut.hu/

https://delikorvasut.hu/

https://bfk.hu/