( _Franko_ | 2021. 06. 23., sze – 08:45 )

Na ez a baj, BP-ről nézve ez a probléma nem létezik (a távolság az épp példa volt). Azért kell neki ingázni mert ott vannak a munkahelyek és igen a 60km nem "olyan" sok.

Nem, azért kell ingázni, mert nem akar budapesti lakást, hanem házat akar és ezzel egy időben nem akar kisebb vidéki cégnél dolgozni, hanem meg akarja tartani a budapesti munkát. Sokan meg se próbálnak nem budapesti munkát keresni, amikor megkérdezem, hogy néztél székesfehérvári munkahelyet, akkor úgy néz rám, mint egy hülyére.

Az van kérlek, hogy kiköltözik a világ végére, mert ott tud venni házat, aztán az előnyöket meg akarja tartani, a hátrányokat meg fizesse meg más.

Meg kellene érteni, ezek az emberek nem hobbisták nem véletlenül költenek 80eFt felett havonta ingázásra, nem beszélve arról az időről ami elvész (1:25p-es rohadt jó P+R-el számolva csak plusz 2 órát) naponta. Legtöbb eddig is telekocsizott/carpool-ozott a költségek miatt.

De, hobbisták, mert maguk választják ezt a helyzetet, senki nem kényszeríti bele őket.

Igen, érdekes logika. Igaz, ha feltételezzük hogy végtelen munkaerő igény van BP-n. 

Nem, nem végtelen, viszont ha messzebbről lehet bejutni, akkor a munkaerő messzebb költözik, olcsóbb és/vagy jobb helyekre.

Az egész dolog onnan indult, hogy az utóbbi 20 évben megduplázódott az agglomeráció ingázó lakossága. Nem azért lettek többen, mert több munkahely lett, hanem azért, mert a belvárosból és a külvárosból költöztek ki és ugyanott dolgoznak, csak bejárnak dolgozni egy relatíve jobb környékről, aztán amikor még messzebbről is ingáznak már, akkor megy dühöngés, hogy már dugó van itt is, pedig 10-20 éve nem volt. Ha növeled a P+R kapacitást, akkor még többen költöznek ki és újra telítődik a P+R meg az oda vezető infrastruktúra.