( andrej_ | 2021. 06. 23., sze – 00:04 )

Az a probléma, hogy a helyzet roppant vegyes. Itt nem 5, 8, meg 10 év, hanem 50-60 évnyi probléma tornyosult fel. Már 2005-2006 között kevés volt a közutak kapacitása, de az addigra forráshiány miatt összevissza megnyírbált tömegközlekedés nyilván nem tudta már felvenni az embereket, illetve nem is akartak valszin lemondani az autóról. Bazihosszan lehetne sorolni, hogy hol mi hiányzik, mi az ami ehhez képest csak most lép tervezési fázisba és majd talán 2-3-5 év múlva már használható lesz. Ezek nem ahhoz hiányoznak, hogy mégsokkal több autó autóval lehessen lerohanni a várost, hanem hogy mondjuk a 2015-ös autó darabszám nagyjából elevickéljen és erőteljesen nőhessen a tömegközlekedési vonalak száma.

Az semmiképp se működik, hogy a körúton piffpuff eltakarítanak 1 autós forgalmi sávot és cserében a dugóban állók romma pöffentik az ottlakókat, hát nagyon zöld. Volt "szerencsém" gyanútlanul" arra menni, igazából sajnos kellett, és hát a kitáblázás meg minden, hát szerintük úgy születik az autós, hogy már rögtön tudja merre kell besorolni, köszi. (Nem egyedül voltam az autóban, és pláne onnantól volt aki vonattal folytatta útját...) A bringásokkal nincs semmi bajom, sőt, tök jó, hogy többen bringáznak, meg keressük a lehetőséget, hogy lehessen több helyen bicózni. Ugyanakkor ez a körúti megoldás több kihivással kűzd, ezen nincs mit takargatni, meg akármelyik oldalról befeszülni.

Lezárások eddig is voltak minden nyáron szépszámmal, különös tekintettel a körúti villamos szakaszos és állandó karbantartó felújítására. Volt Kisföldalatti, 2-es metró, szabadság híd felújítás, fonodó villamos és egyéb más nagyobb lélegzetvételű történet, amik szinte biztosan belelógtak másba. Mostanában külön kedvencem a Dózsa György út Váci út felé eső szakasza, amit valahogy mindíg feltúrnak valamiért, bár talán már lecsillapodtak.

Záró gondolatként azt tenném hozzá, hogy az M0-áshoz országos jelentőséggel az M4 - M5 - M8/M9 > ausztria-olasz-szlovénia átkötés is hiányzik, tutira erős forgalmat venne le onnan.