( mauzi | 2021. 06. 22., k – 23:40 )

Még néhány dolog:

- az M0 lehetne akárhány sávos, akár 2x8 sávos is, ha egyszer egy kurva nagy SPOF (single point of failure) az egész. Ha az M0-áson történik valami - márpedig egy forgalmas út az már csak olyan, hogy történik - akkor ott bizony megáll minden, és percek alatt többtíz km-es sorok tudnak kialakulni, ami azzal is jár, hogy aki él és mozog, az a belváros felé kezd menekülni.

Az M0-ásnak sürgősen kellene egy "failover" alternatívát biztosítani. Ha megépülne a vonzáskörzetében egy, akár sima 2x1 sávos út és hozzá kapcsolódó Duna-híd, akkor az még azzal a szűk keresztmetszetével - és az időszakosan ott kialakuló nagy dugóval együtt is - vonzóbb alternatíva lenne, mint bemászni a Lágymányosi (Rákóczi) hídig, vagy az Erzsébet hídig. Ezt a szerepet egyébként - némiképp szuboptimális módon - még a Galvani híd is remekül be fogja majd egyszer tölteni.

- mindenképpen meg kell oldani, hogy a belvárosi úthálózat ne teremtsen vonzó alternatívát az elkerülő utak helyett. Az elkerülő út - ahogy az a nevében benne is van - törvényszerűen hosszabb, mint egy sugárszerűen a várost átszelő út. Ha az M0 valami csoda folytán éppen jól járható - vagy éppen éjjel 2 óra van - akkor is az átutazók jelentékeny része fogja a belvárost a város átszelésére használni, mert kilométerben mérve annyival rövidebb az az út. Ez a probléma kizárólag "erőszakkal" (azaz: szándékos forgalomszabályozással) oldható meg.