( ggallo | 2021. 06. 22., k – 22:40 )

Szerkesztve: 2021. 06. 22., k – 22:43

Ahogy nézem, ez egy flame topic lesz... Mondjuk érdekelne a teljes szöveg, amiből hatásvadász módon kivágtak félmondatokat. Meg érdekelne annak a magyarázata, hogy eddig miért nem indultak meg ezek a fejlesztések, miért "torlódtak fel". Az is nagyon érdekelne, hogy miképpen lehet komoly felújításokat kivitelezni anélkül, hogy lezárnák, amit fel kell újítani? Ha mindenki olyan okos, akkor miért nem lehet valódi, jó megoldási javaslatokról olvasni, amit nem fogadtak el, és helyettük van ami van?

Vidékiként annyit tudok elmondani, hogy én már 20 éve is úgy gondoltam, hogy BP élhetetlen autósként. Pedig 20 éve nem ilyen volt a helyzet, mint most. Ezt pedig annak köszönheti - szerintem - a főváros, hogy mindenki úgy intézte, hogy minden IS a fővárosban legyen. Emiatt irtózatosan sok embernek kell oda mennie vagy keresztül mennie rajta, akinek egyébként tök jó lenne az az uticél máshol is.

Az összes értelmes Duna híd a fővárosban van, én salgótarjániként ha a dunántúlra szeretnék menni, nyilván nem a Dunaújvárosi hídon fogok átkelni, hanem valamelyik BP-i hídon. Ráadásul az M0 köztudottan folyamatosan, minden nap bedugul, így aki biztosra akar menni, az a városon keresztül megy, nem a 60 km-nyi M0-n (ami azért nem kevéssel több km-ben, mint a városon keresztül menni), ahol még ott is ragadhat 1-2 órára bármikor.

Ezen felül bármit venni szeretnék (és nem webshop-ban), el kell mennem BP-re, mert minden márkabolt, márka képviselet, nagyobb áruház, nagykereskedés, stb. ott van. Nem mellette, nem másik településen, hanem bent. De akár ha csak valami ruhát vennék is oda kell mennem, mert nálunk választék sincs, ráadásul ami van, az jóval drágább (még utiköltséggel számolva is, ha nem egy darab valamit veszek). És még sorolhatnám, mi mindenért kell BP-re menni, ami pl. nekem tök jó lenne máshol is.

Ha valahová messzebbre utaznék nem kocsival, akkor is BP-re kell menni (vagy átmenni rajta minimum), mert az összes távolsági/nemzetközi busz, nemzetközi vonat és a repülőtér is ott van. Nem máshol, nem kint, bent.

Ezek után, miután ennyire központosítva van az ország (vidékről nézve), és sohasem csodálkoztaml, hogy járhatatlan.

Ehhez azért az ott élők is vastagon hozzájárultak szerintem (én így látom), mert amíg javítottam egy aráénylag ritka autótípust, addig a márkafanatikusok az ország minden végéből hajlandóak voltak elhozni az autót Salgótarjánba (többszáz km-ről), egyedül a BP-i érdeklődők mondtak olyant, hogy pl. "én a 16 kerben lakok, itt kerületen belül érdekel csak, itt ajánljatok típushoz értő szerelőt". Érdre sem vitte ki többek javaslatára, mert az már messze van, annyit nekik nem ér.