( azbest | 2021. 06. 20., v – 13:37 )

Az ördög a részletekben rejlik. Per pillanat úgy tűnik, hogy normál postai forgalomban megkerülhetetlenek és akár megbízod őket, akár nem, így vagy úgy, de pénzt akarnak lehúzni a címzettől. Ha aktívan tiltakozok  küldemény feldolgozása előtt, akkor azért számolnak fel díjat. Ha nem tiltakozol, akkor automatikusan ők kezelik 150 alatt. 

S az sem mindegy, hogy vissza a feladónak vagy beugrasz a csapdába és lemondasz róla. Ugyanis az utóbbi esetben megint csak betarifázott szolgltatást veszel igénybe. A terméklap 112 oldal környékén szépen benne van, hogy ha nem állsz velük szóba, akkor vissza a feladónak. Ha lemondasz róla, akkor megsemmisítés, ami nem ingyenes.

A törvényeket meg szeretik nagyon rugalmasan alkalmazni a postai magánimportos ügyintézések kapcsán. Például:
- ha itthon elvesztik a regisztrált nemzetközi küldeményt, akkor előszeretettel hivatkoznak arra, hogy a törvény alapján nem a te tulajdonon kézbesítés előtt. S a feladó tud reklamálni az ő országában. Valójában persze, ha bizonyítod a vásárlást - úgy lesz a tulajdonod, s akkor a magyar postán  benyújthatod a panaszt és kaphatsz te tőlük kártérítést. 
- ha valami copyright vagy trademarkot sértő dolog jön véletlenül, mert a kínaiak kalóz szoftvert vagy logót is tettek a küldeménybe, akkor a navval karöltve a személyes adataidat átadják az érdekelt cég ügyvédjének (aki a navval leszerződőtt jogvédelemre), s a cég ügyvédje mondja, mint tanácsadó, hogy jogsértő a tartalom. Az ügyvéd azzal a lendülettel ellopja a személyes adataidat és küld egy fenyegető levelet, hogy ha nem bízod meg őt azzal, hogy képviseljen, akkor bíroságra visznek. És fizess neki x összeg munkadíjat, y összeg megsemmisítési díjat és z kártérítést az általa képviselt cég számára. Pedig még sosem láttad a cuccot, nem is a tulajdonod alapból. Valójában meg ott is a nav felé kell csak nyilatkozni a hivatalos megkeresésre - nem az ügyvéd zsarolólevelére -, hogy természetesen hozzájárulsz a megsemmisítéshez, s ennek költsége a megbízó céget terheli a szerződésük szerint. Mégis megpróbálnak kizsebelni. Hogy mennyire törvényes az erősen kétséges. Hogy csinálják-e, arról van több beszámoló ilyen témájú fórumokon.

Szóval valószínűleg el lehet kerülni, hogy kizsebeljenek nem kért küldemény kapcsán. De a rendszer úgy van előkészítve, hogy nagyon kell figyelni mit kommunikálsz velük vagy éppen kommunikálsz -e velük egyáltalán. Mert nagyon gyorsan azt veheted észre, hogy már egy szolgáltatásukat kérted tudatlanul.

Ja és ioss rendelésnél a pénz adó részét sem kapod vissza. Ha posta kezelte itthon, akkor annak is 5 ezer forintos ügyintézési díja van, hogy visszaigényeld rajtuk keresztül.